الأربعاء، 6 مارس 2013

Interview With lazar angleov


بسم الله الرحمن الرحيم 



المقابله من احدي المواقع الاجنبيه


Lazar Angelov


ولد سنه 1984 
وزنه من 88 كيلو اليه 94 كيلو 
طوله 180 CM
هذه الصورة تم تصغيرها . إضغط على هذا الشريط لرؤية الصورة بحجمها الطبيعي . أبعاد الصورة الأصلية 608x653 .



1 متا بدات الي عالم كمال الجسام و ايه الخلاك تتمرن
انا بدات لما كان عندي 10 سنيين او 12 سنا باين كنت بحب اتفرج علي افلام ال action و كنت عاوز اكون بطل فا بدات العب باسكت و روحت الجيم في نفس الوئت و بعد كده بطلت العب باسكت و رحت الجيش و هناك ابدات العب البجد 


2 التمرين ممكن يكمل ساعه او ساعتين في اليوم لكن انتا بتاكل طول اليوم انتا شايف ايه اهم
في الاول مكنت عارف اي حاجا عن التغذيه و فضلت اتمرن سنيين من غير مهتم باي حاجا في التغذيه 
بس بعد كده التغذيه طبعا تيجي في المقام الاول بعد التمرين 


3 حياتك عمله ازاي
حياتي عمله زي البنش برس (بار مستوي كده )  لو انا مش زئات البار حيئع عليه فالواحد لازم يواجه مخاوفه و يصر علي هدفه و ميملش 
هذه الصورة تم تصغيرها . إضغط على هذا الشريط لرؤية الصورة بحجمها الطبيعي . أبعاد الصورة الأصلية 608x455 .



4 ايه الاخطاء النتا شايف انك غلطها ابل كده
اكبر خطا نادم عليه هوا سوئ التغذيه في الاول و السنين النا ضيعتها و انا مش فاهم النا بعملو 
دنا كنت بتمرين و تاريبا ومكنتش باكل اساسن زمان و لغيات دلوئتي ندمان علشان كده انا عملت الموقع بتاعي personal tranier (بتدفع 150 $ كل شهر و يديك جدول تغذيه و تمرين و ليك سوئال واحد كل اسوبع ) (لو حد في المنتدي كان عمل كده كان زمانو ملياردير ههههههههه ) 




5 كلمنا كده يا كابتن عن موقعك 
نفس نزام الورشه بتاعت المتدي بس الشهر بي 150 $ و ليك سوال واحد كل اسبوع 


6 ايه هوا كان مفتاح نجاحك 
ان الواحد يفضل متحمش يروح الجيم علشان لو مل هيبطل و يزها يعني شوف حاجا تحمسك واحد صحبك فديو كده ابل متروح الجيم 
و اهم مفتاح الاستمرار 
7 بتسمع موسقي ايه في الجيم

  • Rick Ross - MMG Untouchable
  • Rick Ross – High definition
  • Rick Ross – King of diamonds
  • Meek Mill feat. Rick Ross – Tupac Back
  • Bugatti boyz – Another one
  • Breaking Benjamin-Blow me away
  • Paul wall – They don’t know
  • Nas – Hate me now
  • Godsmack – I stand alone
  • Rammstein – Sonne
  • Tupac – breathin
8 بتحس بي ايه في اخر عده (اصعب عده ) في التمرين 
بحس بي الم عايز يتغلب عليا و انا المفروض امنعو انو يتغلب عليا


9 الاوزان الحره ولا الجهزه 
الاوزان الحره كويسه و بتجيب وزن عضل اكبر و انا فينهيه ال تمرين بستعمل الاجهزه


10 بيتفضل تضخم و تنشف ولا تبئا ناشف طول السنه 
لا انا بفضل ناشف طول السنه و بموت من الفرحه لو انا زت 1 كيلو او 2 كيلوعضلات في السنه 


11 تمرينتك عمله ازاي 
مفيش حاجا سبته بس انا ماشي علي نظام عضله كول يوم 
و بريح يومان او 4 ايام في الشهر بس ( ايوه في الشهر ) 


و ده جدولي
  • Day 1: Chest/Abs
  • Day 2: Back/Traps/Forearms
  • Day 3: Shoulders/Abs
  • Day 4: Triceps/Biceps/Forearms
  • Day 5: Legs/Abs
12 ايه المكملات البتستعملها 

  • Whey protein
  • BCAA
  • Glutamine
  • Arginine
  • N.O.Booster
  • Fish oil
ديه الاسيات مش بغيرها 


و اخر سوئال
ايه ال 3 نصايح التقدر تقدمها لي اي حد مبتدئ
1 لو انتا مش عارف انتا بتعمل ايه شوفلك حد يضربك (يمرنك)
2 متخدش ايه نصايح من اي حد معندوش عضلات
3 افتكر ان التمرين بتعد ساعه او ساعتين لكن نظامك الغذائي بيكمل اليوم كلو فا اهتك بالتغذيه 


هذه الصورة تم تصغيرها . إضغط على هذا الشريط لرؤية الصورة بحجمها الطبيعي . أبعاد الصورة الأصلية 600x650 .




المصدر: رابط المقال الأصلي
واسف لو اسلوبي وحش او ترجمتي وحشه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق